Graselova stezka | Vratěnín

Informace: Obecní úřad Vratěnín
Tel.: +420 515 298 238
E-mail: vratenin@volny.cz

Stezka začíná u budovy obecního úřadu, v minulosti významné poštovní stanice. Vede po silnici směrem k hraničnímu přechodu do rakouského Drosendorfu. Za hřbitovem, U sochy Panny Marie odbočuje spolu se zelenou značkou na polní cestu. U lesa stezka pokračuje po klidné silničce dál, podél státní hranice s Rakouskem. Zanedlouho silnice končí a stezka sbíhá pěšinou k vyhlídce, která Vás láká k odpočinku. Po pravé straně se rozkládá přírodní rezervace Bílý kříž. Z vyhlídky je nádherný pohled do údolí Dyje, na prudké a slunné skalnaté svahy. Stezka se vrací zpět na silnici, po chvíli odbočuje vpravo na lesní cestu vedoucí po hranici lesa a dále opět po silnici k Uherčicím. Zdejší zámecký areál rodu Collaltů se svou architektonickou hodnotou vyrovná okolním věhlasným panským sídlům. V minulém století byl ale zdevastován armádou, JZD i ženskou káznicí. V posledních letech se probouzí k životu. Stezka se ale vrací zpět do Vratěnína, odbočuje ke Zlaté studánce a podél Vratěnínského potoka vás provede bývalou křížovou cestou s kapličkami.

Zpět na „Přehled o stezce Vratěnín“

Homepage Stezky Galerie E-shop Služby hostům Život na stezce O loupežníku Graselovi Napsali o nás Mapa webu Kontakt Homepage
ČeskyEnglishDeutsch

Facebook Vyrobila firma Grafikraum © 2010 Slavonická renesanční, o.p.s.